Ηλεκτρονικό εμπόριο: Ο χάρτης των online αγορών – Εννέα στους 10 Έλληνες στο διαδίκτυο

Οι καταναλωτές μένουν σπίτι και ψυχαγωγούνται ψηφιακά – Τι τους προβληματίζει – Ποια είναι η κινητήρια δύναμη των ηλεκτρονικών αγορών
Τα προβλήματα της πανδημίας, όπως οι αργοί χρόνοι παράδοσης, αποτελούν παρελθόν για τον κλάδο του ηλεκτρονικού λιανεμπορίου, με τις online αγορές να έχουν παγιωθεί, πλέον, ως βασικό κανάλι αγορών για σημαντικό μερίδιο των καταναλωτών, διαπερνώντας όλες τις ηλικιακές ομάδες.
Οι καλύτερες τιμές που βρίσκει κάποιος/α στο διαδίκτυο και η μετατροπή του σπιτιού σε ένα hub, γύρω από το οποίο θα περιστρέφονται όλο και περισσότερες δραστηριότητες «κινούν» τις online αγορές.
Μάλιστα, τρεις στους τέσσερις (74%) δηλώνουν ότι σκοπεύουν να αγοράσουν προϊόντα τεχνολογίας ή ηλεκτρικές συσκευές τον επόμενο χρόνο, επιβεβαιώνοντας ότι η τεχνολογία αποτελεί πλέον αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής των καταναλωτών, σύμφωνα με την παγκόσμια έρευνα, Future Consumer Index, την οποία πραγματοποίησε η ΕΥ.
Η διαπίστωση αυτή αντικατοπτρίζεται και στην υψηλή διείσδυση της χρήσης online υπηρεσιών, αλληλεπιδράσεων και συναλλαγών στην καθημερινότητα των καταναλωτών. Το 95% των ερωτώμενων αναφέρουν ότι χρησιμοποίησαν συχνά ή μερικές φορές κατά το τελευταίο τρίμηνο, το διαδίκτυο για την ψυχαγωγία τους και 91% για χρηματοοικονομικές ή τραπεζικές υπηρεσίες.
Υψηλά ποσοστά χρησιμοποίησαν, επίσης, online υπηρεσίες εξυπηρέτησης πελατών (84%) ή έκαναν online αγορές (81%), ενώ πάνω από τους μισούς κατέφυγαν στο διαδίκτυο για τον προγραμματισμό των διακοπών τους, ή χρησιμοποίησαν επαγγελματικές και προσωπικές υπηρεσίες.
Παρά ταύτα και ενώ περίπου οι μισοί καταναλωτές διάκεινται θετικά προς τις ψηφιακές αγορές, η γνώμη σχεδόν του ένα στους τρεις παραμένει λιγότερο θετική.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ στο OT
Πηγή: OT